Będzie to jednak niezwykle trudne zwłaszcza w przypadku Chin, które w ramach inicjatywy „Made in China 2025” zapoczątkowanej przez rząd Chiński inwestują bezkonkurencyjne w skali świata środki w rozwój robotyzacji, zastosowanie sztucznej inteligencji w przemyśle i technologii IoT.

Na naszych oczach zmienia się uplasowanie biznesu Państwa środka – pierwsza dekada XX wieku to masowe uruchamianie dostawców z Chin i generowanie oszczędności z tym związanych przez światowe koncerny. Czasy pandemii to z kolei masowy powrót do dostawców lokalnych. Aktualnie wraz z rozwojem elektromobilności chińskie firmy uruchamiają swoje zakłady produkcyjne min. w Europie i bez żadnej produktowej i technologicznej różnicy walczą o rynek globalny.

Wyzwań zatem przed polskimi firmami co nie miara zwłaszcza, że koszty pracy przy dodatkowych problemach demograficznych nie będą już działały na korzyść konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Co zatem będzie działało? Na pewno skrócenie dystansu w zakresie nowoczesnych technologii przemysłowych i rozwiązań Industry 4.0 jest jednym z wielu warunków, z całą jednak pewnością koniecznym i pilnym.

Na te i na wiele innych pytań odpowiada niniejszy RAPORT.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaloguj Się