Innowacje od zawsze są ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. To innowacje wzmacniają biznes, który rozwijamy, a równocześnie budują solidny fundament dla zabezpieczenia przyszłości każdej organizacji; pozwalają szybciej i skuteczniej odnaleźć się w gospodarce narażonej na ciągłe zmiany, niepewnej w obliczu perturbacji i wstrząsów społecznych, ekonomicznych czy środowiskowych.
Kultura innowacji, to tworzenie i wdrażanie nowych pomysłów i rozwiązań. Ma ona szansę zaistnieć wtedy, gdy mamy wsparcie swoich liderów, posiadamy ekspercką wiedzę, jesteśmy przekonani o własnej kreatywności i mamy autonomię w wykonywaniu pracy. Spoiwem tego wszystkiego musi stać się wizja.
Jak stworzyć kulturę innowacji w organizacji? Na początku wydaje się, że innowacje pojawiają się znikąd, później dopiero zauważamy, że stoją za nimi ludzie, w kolejnym kroku w ich przeprowadzanie włączają się ochotnicy z wybranych jednostek biznesowych. Ostatecznie w modelu docelowym jednostki zaczynają tworzyć innowacje samodzielnie i niezależnie.
Co jeszcze można zrobić? Budować kulturę przedsiębiorczości! W każdej organizacji są ludzie chcący redefiniować procesy, narzędzia oraz efekty prowadzenia działalności, niekiedy kwestionując przy tym zastany porządek. Połącznie wszystkich kropek to zadanie trudne. Wyzwania pojawiać się będą zawsze, nawet w organizacjach super-zwinnych, pełnych samodzielnych, twardo stąpających po ziemi i odnoszących sukcesy profesjonalistów.
Jak ułatwić sobie innowacyjny trud? Korzystając ze wsparcia osób, które mają solidny fundament w postaci eksperckiej wiedzy oraz zaproszenie do współpracy podmiotów o dużo większym (lub innym) doświadczeniu i innych zasobach. W obu przypadkach takie osoby spotkacie podczas spotkań realizowanych w ramach programu Connect & ScaleUp.
Spotkanie dla branży kosmetycznej w ramach V edycji inicjatywy pn. Connect & Scale Up odbędzie się w trybie stacjonarnym już 27 kwietnia 2023 roku w HUBHUB al. Jerozolimskie 93, 02-001 Warszawa.
Rejestracja on-line na spotkanie >>>> TUTAJ
